tisdag 24 februari 2015

Bananplättar


Jag har börjat introducerat lite matiga rätter och mellanmåler till Felix.
Och dessa smarriga plättar fick han smaka på.
Han tyckte om dom. Såklart fick han smaka lite hemmagjord sylt också.
William tycker ju om dessa också jag också.
Jag är inte mycket för banan i mat,kakor mm.
Men dessa är faktiskt goda....
Men favoriten som är hemmagjord är nog thaikyckling som jag gör med massor smarrigt i.
Sen tycker han om torsken och saffransriset som jag med gör.
Kul att saker och ting går i :)
Burkmaten har han bara smakat ett få gånger.
Anledningen är att när jag är hemma så gör jag hemmagjord mat och ser ingen anledning och plocka fram burkmatsburkar till honom.
Fast när jag åker iväg brukar jag ha hemmagjord mat med mig också ;)
Jag gillar att göra eget jag.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Mums!

Susanna i Norge - husbygge. mamma & gravid igen sa...

Brukar också göra bananplättar till lilleman, enkelt och gott :) Jag tycker dock att det är lite väl för sött för min del men Melwin älskar de :)

sv; Tack! Jag gillar dubbeldörrar så jag är sjukt nöjd med valet :) Har även dubbeldörrar ut till altanen :) I förra lägenheten hade vi dubbeldörrar in till sovrummet så ja dubbeldörrar som gäller här haha.

Vad skönt att övergången från ett barn till två har gått bra :) Det jag oroar mig mest för om hur Melwin kommer ta det men vi har förberett med att ha en docka här hemma som är ”bebisen” som han klappar fint, kramar med och matar med flaskan så hoppas och tror att det kommer gå bra :)

Jag har fått intrycket att andra förlossningen går fortare och det har jag även fått bekräftat av förlossningen. Blir lite spännande tanke på att min första förlossning var aktiv i 5 timmar sen föddes Melwin. Har fått besked av förlossningen att ringa när värkarna kommer igång så ska jag in :) BB ligger i en annan stad men det är inte så långt dit :)

Kram på dig!