måndag 16 mars 2015

Underbart tvättväder..

Idag tvättar jag och hänger ut...
Skönt när solen var framme. 
Torka på ett kick och doften med nytvättat...
Haha,inte så snyggt upphängt pga det är sjukstuga i vårt hus.
Största killen var febrig och hade ont i halsen igår.
Nu förstår jag varför han var så irriterad i lördags.

Haha,och löven dom glömde vi kratta i höstas..
Men många säger att man "städar" bort hösten på våren.
De är ju då man ska ut och beskära osv..
Dom kanske har rätt.
Kanske bara vi som har varit ute och krattat på hösten? ;)


Ja,jag verkar bli gräsänka ikväll.
Sambon och hans kollegor jobbar över och det kommer hålla på ett tag.
Så sambon sover borta ikväll verkar det som.

Vi (eller mest jag) har kollat nu på en ny och smidig vagn..
Eller det började med att jag ville ha en ny bil sen när sambon inte ville så gav jag ut till slut.
Han sa "då kan vi köpa en ny vagn istället när vi ska på semester i sommaren".
Ville ha en ganska liten och smidig.
Men vill att han ska kunna sova middag i den om man är på språng.
Alla andra som vi tittat på går inte fälla ned långt ned för att sova.
Vi vill inte att han ska sitta och sova.
Men sen kom sambon och sa att han hade hittat en bil och då hade jag lagt ned bilplanerna och tänkt på en ny vagn för två lax sådär.
Nu har han fått en ny bil så kan väl jag få köpa en ny vagn till Felix? ;)
Han ska isf få en förtidig 1 års present.
Perfekt till sommaren och semestern på Gotland.
Haha,nej men vi ska ut och provköra vagn så får vi se sen.
Sambon är väl inställd på att vi inte ska ha någon ny sittvagn ;)

Nej,snart dags att förbereda maten. Kram

1 kommentar:

petra sa...

Har också en sambo som jobbar o jobbar mkt :)just nu är han i Barcelona så kul så:)härligt att hänga ut tvätten vill också få upp min tvättvinda nu.servetterna köpte jag på rusta kramar