måndag 30 mars 2015

Ta fram symaskinen..

Igår försökte jag få igång på symaskinen som jag bara har använt en gång tidigare.
Efter mycket om och men så fick jag igång den senare mot kvällningen tack vare mamma.
Hon bad mig kolla lite saker innan och den enkla saken var det såklart.
Har man inte suttit vid symaskinen på flera år och inte är en expert så kan man lätt missa sånt ;)


Tygen köpte jag på internet och så många fina tyg är på väg igen hit.
Vågade inte köpa mig loss om jag inte skulle klara av att sy en mössan eller om jag inte skulle tycka det var kul.
Nu tycker William att jag ska sy till hans kusiner Alexander och Alicia.
Får väl göra det antar jag ;)
Hoppas tygen kommer innan alla röda dagar för då hinner jag sy innan man träffar dom isf.


Superglada barn med deras mössor..
Med övning ger snart färdighet och felfria mössor...
Öva,öva,öva...



Felix fick två mössor.
En monster mössa och en mössa med fåglar på.


Jag ska definitivt sy fler mössor i mina år.
Nu ska jag nog testa mig på att sy dreggellappar med.
Vem vet. Det här kanske kan bli min nya hobby? ;)


Hoppas ni får en fin vecka.
Här har vi påskveckan och det är så skönt.
Fick en fin sovmorgon.
Felix vaknade runt nio och nu ska vi pyssla med annat skoj idag.
Stor kram

2 kommentarer:

Kristin/onlyfemale.se sa...

Vilka fina, duktig du är.
Kram

Ekenäsliv sa...

Men å vilka söta mössor och sicka söta pojkar sen:))
Kul att sy lite själv!
Här är det påsklov först nästa vecka, men hat ju en lite hängig tös här hemma idag.
Ha de fint!
Kram Anna