måndag 18 maj 2015

Day off.

Färska kryddväxter att ha i köket är jag mycket för...
När det blev ett klipp, fem för en hundralapp så kunde jag inte gå därifrån.
Nej,så jag köpte massor med goda kryddor hem.
Brukar ni använda färska kryddor?
Vilken är din favorit?

Vi har haft en ledig dag.
Den minsta i huset gav mig en rejäl sovmorgon.
Vaknade tio.. Ojojoj...
Måste ha varit en jobbig helg ;)
Och en lång frukost intogs med mina söner.


Helgen gick ju raketfart....
Lördag morgon blev ett cirkelpass och det var super jobbigt..
I lördag var vi hos våra bygrannar på mat.
Bjöd på massor gott grillat olika sallader, halloumi,vit och grön sparris mm.
Rosévin som jag bara måste köpa hem nästa gång jag är på bolaget ;)
Ja,det blev en lyckad kväll och vi har alltid roligt ihop.

Nej,ska städa upp lite här.
Nästa helg blir det väl rena,rama ungkarlslya här när jag ska in och jobba extra ;)
Ha en underbar kväll. Kram

3 kommentarer:

Malin sa...

Det är så härligt att ha kryddväxter hemma. Så gott i matlagningen.
Kram

Maria - Wikers Liv sa...

Färska kryddor doftar så gott i köket! Jag måste köpa lite plantor att sätta i pallkragen.
Så skönt med sovmorgon!
Vilket fint inlägg från dina föräldrars hem. Kärleksfullt skrivet :)
Kram/Maria

Karin sa...

Åh älskar kryddor! Basilika, persilja, koriander, mynta you name it!:)