torsdag 14 maj 2015

Gotlandsplanering...

Idag var det en ledig dag och spenderades hos mamma och pappa.
Vi planerade nämligen Gotland vad vi ska göra osv.
Kom vi fram till något? Mjaaaa.... ;)
Det vart en del punkter men för det mesta trevligt prat mm annat... Hihi


Här grillas det av mamma... Massor av gott kött marinerat..


Mina systrar,Alicia och Felix som busar för fullt...


Alltid så härligt uppdukat av mamma och pappas mat...
Mamma hade gjort hembakade baugetter,persiljesmör,inlagd gurka,inlagt lök,kvisttomater i ugn.
Hasselbackpotatis och kålgratäng som är super gott!!
Och grillad kyckling.... 
Alltså man blir alltid glad när man är här och äter föräldrarnas mat.



Rosévinet "Perfect Day" som är gjort av Hannah Widell och Amanda Shulman..
Smakade en hutt och det var precis i min smak.
Denna ska köpas hem till sommarens soliga middagar på våran altan..


Så rogivande... Att sitta på bänken i köket och kolla ut på barnen som leker utomhus..
Att kolla runt på mammas och pappas alla prylar.

Denna tapet som mamma och pappa har i köket skulle jag med vilja ha.
Syrran har den också och jag gillar den massor.
Den passar perfekt både här hos föräldrarna och syrran.


Och ja... Mom´s hotel - always open ;)
Köpt av mig och Jessica för några månader sen.


Syrran och hennes sambo...


Mumsigt.... Älskar tomater i ugn och speciellt dom "små" tomaterna.
Dom gör sig bra i smaken....
Sedan mammas hemmagjorda franska baguetter med hemmagjorda persiljesmöret...
Utmärkt smak!


Bianca-vovven vill också smaka mat ;)


Kusinmys.. Dock var William inte med på denna bild.
Han var på toa när detta ögonblick togs..
Alicia "lill-mamman" tar väl hand om våran Felix :)


Perfekta glasen som mamma gjorde på ett loppisfynd.
Kristallvinglas.
Vill också äga såna.
Hon stod och vela ett tag berättade hon förut men sen slog hon till.
Och det gjorde hon alldeles rätt i.
Det smakar ju så mycket godare om man har fina glas,inte sant? ;)


Och så maten..... Innan jag la på kålgratängen dock....
MUMS MUMS MUMS säger jag.

Imorgon väntar en dag i Uppsala.
Först ta hand om sig själv lite, middag och bio :)

KRAM och godnatt!


Inga kommentarer: