fredag 29 maj 2015

Ljuvliga fredag..

I morse ringde ena svägerskan och ville komma hit.
Så jag som höll på städa la på ett kål och så gott som färdigt blev det nog inte riktigt.
Men de fick gå ändå.
Så runt lunchtid dök hon och barnens kusin hit för fika och lunch.
Och barnen lekte fint även om det är olika åldrar.

Tog inga bilder är dålig på ta kort nu för tiden och när det väl blir,blir det inte mycket heller.
Men en mysig stund och prat hade vi...
Lilla kusinen fick se det små kaninungarna och verkade bli alldeles lyrisk över dom.
Dom vuxna kaninerna var också roliga tyckte hon..


Öppnade denna lilla flaska som jag drack hos vår bygranne.
Otroligt gott rosévin.
Errazuriz - Här kan du läsa mer om detta rosé


Har längtat efter att få klippa gräset hela veckan så när det blev av ikväll njöt jag av ett glas rosé.
Alltså jag har verkligen längtat.
Hatar att gå i högt gräs.... ¨
Dels för fästingar och ormar men också för jag älskar att ha nyklippt gräs.
Så sambon hann knappt komma in innan jag kasta mig på den.
Men det är inte alltid lätt att göra sånt i veckorna när han jobbat över i stort sett varje kväll.


Goda och glada som fick en gourmé middag ;)
Spagetti och köttfärssås by me.
Massor av vitlök,kryddor och lite hetta..


Alltså är det inte underbart denna tid just nu??
Sååååå underbart!
Går runt på min tomt och ser dessa ljuvliga kossor som äter gräs.
Livet på landet är bra härligt.


Och nära till sjön...
Huset vi har ligger perfekt till...
Jag säger då det igen..

Livet på landet :)


Nej,snart svira om till soffan.
Om en timme börjar ett favoritprogram men blir tidigt i sängen.
Imorgon ska William på barnkalas på Leo´s lekland i Västerås.
Så tidig sänggång.


Imorgon kväll ska jag umgås med en kär vän och vi ska käka middag på Stationen imorgon.
Har längtat efter denna kvinna massor.
De var ju så länge sen vi sågs så det kommer nog bli massor av prat.

Kram

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så söta blommor <3
Köpte ett rosébubble jag, som jag fick tips om... Får ge ett utlåtande sen:)
Men det är ju så gott nu till sommaren med lite kallt rosé :-)
Ha en fin helg!
Kram Anna

Kristin/onlyfemale sa...

Vad mysigt! Vilken omgivning ni bor i.

Tack för tipset om vinet, det måste jag testa.

Tycker absolut att du ska testa Glossybox.

Kram