söndag 31 maj 2015

Tre rätters med min vän..

Vilken bra kväll...
För ett tag sen bestämde jag och min kära vän att vi skulle ses.
Vi om några älskar att umgås med god mat och dryck och såklart snicksnacka och en massor skratt som alltid..
Vi bokade då bord på min favorit resturang stationen i Uppsala...
Vi satt i ute rummet och bättre kunde de inte blir...
Jag vet inte vad kockarna gör men dom kan verkligen laga mat och tillfredsställa alla besökares munnan :-)
Dit går man aldrig hungrig för där slinker det alltid ner massor gott.
Har aldrig ätit något äckligt där.
Alltid wow känsla och dom överraskar såklart varje gång.
Ja,min favorit resturang helt klart!

Jag tog en toast Skagen och sååå gott som vanligt kan jag lova mig.
Carro tog en löjromstoast som såg god ut den med.


Huvudrätten blev en kalventrecote med deras pommes,ugnsbakad tomat och "djävulsk ryttare" (lindad bacon m herco verts) som de kallas och friterad kapris. 
Till de drack vi husets vin som jag inte riktigt minns vad det var för vin mer att det var italiensk.

Jag tog som efterätt italiensk maräng och i den låg svartvinbärssorbet med vaniljsås i.
Carro tog en väldigt somrig efterätt med rabarber och jordgubbar bland annat.
Var tvungen att smaka rabarbersorben som var i en väldigt fin rosa färg.
Otroligt gott :-)
Mojito och Baileys coffee fick det bli till efterättadrink!
Vi tog en varsin av dessa.
Jag och Carro gillar i stort sett samma smaker och det gillas!


Nej,kasta mig i sängs.
Imorgon är det en ny dag.
Haft en super mysig kväll och hoppas på fler gånger :-)
Får inte dröja länge innan det blir av träff igen.
Roligt att Carro och Daniel nu bor tillfälligt i Vittinge ett halvår innan dom flyttar till huset i Rasbo :)
Nej,godnatt! Kram

4 kommentarer:

christin sa...

Vad mysigt och gott det ser ut! Härligt att komma iväg på lite restaurang! Kram

Fröken M sa...

HÄRLIGT ! sånna kvällar kan man leva LÄNGE på :)
Och maten såg ju fantastisk ut !!
Kram

Kristin/onlyfemale sa...

Men mums vad gott det såg ut! Och ville. Underbar kväll ni verkar ha haft.

Kram

Cissi sa...

Gud så gott! Och vad mysigt med lite kompis-tid! Verkligen välbehövligt i vardagen ;)