lördag 20 juni 2015

Om midsommarafton..

Hoppas ni hade en bra afton igår.
Det hade vi trots att de bröt ut en förkylning på mig dagen innan igår.
Lite Ipren så var man på bättre vägar :-)
Här fotar jag min vackra trädgård.
Det bara exploderar med blommor.



Haha,klart vi måste fotografera oss och ta "groupies" som William säger.
Mina killar var klädda i korallfärgade/orangefärgade tröjor och jeans.
Var meningen att jag skulle ha en korallfärgad klänning å,men jag tyckte inte det passade med leggings på igår!
Var ju så kallt och var ju inte helt hundra så bytte klänning i de sista innan vi skulle iväg...


Först åkte vi till midsommarstången i Heby så fick grabbarna dansa lite.
Sen så fick dom även köpa lotter mm.
Vi var där i en timme och sen var det dags att åka till bygrannarna för att fortsätta firandet.



Malin hade gjort fint på bordet och dukat i fina färger samt i rosa som är så fint.
Vi satt ute på deras inglasade altan och det var så mysigt så.
Här äter Felix pannkaka.
Sen smakade han även av midsommarbordet lite av diverse :-)
Haha,håller i pappa hårt här..


Smygbild på mästerkocken Johan.


Malin hade gjort jättegoda små röror med fröknäcke. En paprikaröra och en lax och räkröra.
Dom var himla goda så receptet tog jag.



Bilden blev lite mörk här.
Men här är Malin och fixar och donar :-)



Midsommar bordet dukat med massor gott.
Potatis i ugn,kokt potatis,fläskfilé,hjortbiff,sallader,såser,Malins inlagda sill (som jag åt och den var väldigt god) mm...



Här sitter ungarna.
Och William ska alltid spexa på korten :-)



Malin kan hon...
Jordgubbstårta som hon har gjort.
Sååå gott!
Den tog nog alla två bitar av..



Och Felix smakade också tårta och han tyckte så mycket om det.
Lilla snutten då!! :-)



Vi har haft en trevlig kväll men synd man inte var så pigg bara.
Men tur alvedon och nässpray finns.
Idag blir det lugnt och idag ska jag kolla på nya Johan Falk filmen som kommit på swefilmer.
Började kolla igår men hann inte riktigt med att se.

Kram

1 kommentar:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å vad det ser härligt ut! Fina ni är!!
Och maten ser jätte god ut:)!

Hoppas du känner dig bättre idag?!

Kram kram!