söndag 30 augusti 2015

Städelistäda...

Det här med städdagar....
Har ni städdagar?
Jag har inga fasta...
Dock så veckostädar jag en dag i veckan.
Oftast en vardag men kan lika gärna bli en söndag också.
Det beror på...



I dag blev det städning av hela huset.
Uppe som nere.
Gick ju galant att ha med barnen i städningen också även om Felix skulle stänga av dammsugaren hela tiden ;))
HAHAHA!
Vilken motion vi löper här hemma... Fram och tillbaka!


Ja,anledningen att det blir massor av foton mest i vardagsrummet är för där är det mysigaste..
Samt att det alltid är någon renoveringspryl,verktygslåda eller något annat en kvinna tröttnar på som ligger så där i super-vägen.... Haha!!!
Och ja,jag orkar inte gå och plocka efter karln hela tiden...


Fixade och trixade och jag tror jag är ganska nöjd över städningen oavsett om jag inte är klar.
Hann iaf med dom viktigaste bitarna och det är ju underbart.


Ja,snart dags att tända ljus och mysa.
Men först slå igång några tvättmaskiner innan jag är nöjd med dagen.
Hortensian är ju grymt vacker och speciellt när den ändrar färg...


Nej,tjingeling!


5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar känslan av nystädat men avskyr att städa😊 har hjälp varannan vecka. Kram Pernilla

Malin sa...

Vasen är så fin!! Gillar verkligen kombon med vitt och silver!!
Kram

Kristin/onlyfemale sa...

Håller med dig!

Älskar också hortensian, så vacker!

Fröken M sa...

Jag har inga speciella städdagar, men jag älskar att bo i ett välstädat hem, så här städas det nog lite varje dag !
Ett varv med dammsugaren och en trasa kan verkligen göra underverk.
Storstädadäremot gör jag ca en gång i veckan !
Men idag ska badrummen få sig en omgång :)

dianasdrömmar sa...

Oftast på helgen kram Diana