onsdag 23 september 2015

Vi inspirerar oss..

Ojoj,igår när jag skulle hem ifrån svägerskan.
Var ju där en stund på fika och lunch medans W var i skolan nämligen.
Ja,så då när jag skulle åka hem vid halv två så vart det inte som tänkt för mig eller sonen min.
Jag fastnade i bilkö mellan Sala och Heby pga vägarbete.
Jag som tänkte jag var ute i god tid tänkte inte så mycket mer på det ju.
Det tar ju bara en kvart att åka i mellan och W skulle ju vara hemma vid två.


Men igår hade bussen bara en 10 minuters körning pga att det bara vara fyra barn som åkte med.
Så ja,där stod ingen mamma eller Felix och väntade på brorsan.
Vi satt i bilkö..
Ja,och han blev såklart ledsen och orolig.
Även om jag är duktig på tala om var jag ska någonstans på morgonen så kom han inte ihåg det igår.
Han sa "just ja" när jag klev ur bilen och krama om honom.
Han kom då på att jag skulle eventuellt bli sen hem.
Och han sa "Ja,glömde bort det mamma".
Ja,inte lätt för ett barn att komma ihåg allt sånt där.
Men sån tur väntade han inte alls länge.
Cirka fem-sju minuter enligt busschaffisen som stannade och prata med oss efteråt.
Han sa att W får åka med hela vägen upp om jag inte skulle stå där.

Så igår var vi och tittade på tapeter.
W´s önskemål.
Han ville peka ut till julklapp eller födelsedagspresent.
Haha,ja tänk er en sju åring som önskar sig tapeter.
Det är inte varje dag man hör sånt.
Och dessutom har han önskat sig det i två år nu ;)
Så i år kanske han får det.
Han ska ha en blå fondtapet...
Han peka ut en del...


Felix och jag har varit på Fullerö handel också.
Vi åt en lunch där och strosa runt och inspirerade oss.
Jag tog en räkmacka och Felix våffla.
Men om jag hade vetat att det var en belgisk våffla så hade jag nog beställt något annat.
Men han åt halva när jag skar i bitar åt honom.
Och doppa handen i grädde och sylt var ju så smarrigt med ;)
Tror vi tog säkert tre varv runt i affären och bara kikade och tog in inspirationen.


Vad gör ni som denna höst dag?
Strosar ni runt i affärer, läser en bok under filten eller jobbar ni?
Tänk min sambo han jobbar utomhus varje dag.
Idag tänker jag lite extra på honom i regnrusket...

KRAMAR!

1 kommentar:

Malin sa...

Vilken supergod mat och efterrätt!!:) mums!
Ha en härlig helg.
Kram