söndag 20 december 2015

En guldig kväll..

Ja,en fin afton vi hade igår.
Beställde pizza och åt hemma hos oss.
Planerade nyår och massor av annat skoj gjordes.
Ungarna lekte så fint.
Felix kasta in handuken vid åtta och innan det klämde han i sig tre mini-slips av pizza.
Ojoj,vad han äter med god aptit...

Och ja,jag gillar bordsdukning....
Och älskar,verkligen ÄLSKAR guld.
Men nyår det är silver för mig ;)



Sen tycker jag det är kul att "ta vara på naturen"...
Nypongrenarna fick pryda klong vasen ikväll.
Var länge sen jag ens satt något i den underbara vasen.


Men det är ganska så fint...
Som ett konstverk.. Hihi :)
Sambon tycker man är lite rolig på de där tror jag.
Alltid rynkar han pannan.




Och lyktan tändes på trappen.
Gravljus...
Men och andra sidan behöver man inte vara rädd att vakta det hela tiden.
Så tips till er som jag lärt mig av min mamma :)



Jag tycker ju man kan använda kaffeservetter istället för stora matservetter med till en middag.
Det ser elegant ut eller hur man ska säga :)



Vill önska er en fin vecka..
Somliga av er kanske har lov, semester eller jobbar.
Men vill önska er en underbar kväll!

Kram

2 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Mysigt kram

Maria - Wikers Liv sa...

Så mysigt! Vad fint du dukat, jag gillar också att lägga ner lite extra på just dukning.
Överdraget till fåtöljen har jag inte sytt, det är beställt från Bemz.
Gravljus har jag också använt flitigt i mina lyktor ute, låtit de brinna, men så blev jag lite försiktig efter att ha läst hos en bloggerska att hennes faktiskt hade fattat eld, så numera använder jag värmeljus (som jag har koll påa tt de brunnit ut) eller led-ljus.
Kram/maria