söndag 7 februari 2016

Helgen lider mot sitt slut..

Helgen sa swiiiich igen...
Jag åkte på en förkylning som hette duga.
Förstod jag skulle bli dålig då båda dålig sömn och huvudvärk kom och hälsa på.
Pool-matcher för stora sonen i innebandy och middagsmello hos vännerna.

Felix var super trött i morse...
Jag klev in i hans sovrum vid nio men då hörde han inte att jag kom.
Kittlade under hans fötter,klappa lite på honom och sa "god morgon Felix"..
Efter en minut vaknade han.
Han höll ju sig vaken hos vännerna hela kvällen...
Lite gnälligt,trött och glad på samma gång.


Alltså idag är jag lite arg på mig själv.
Hade en hel rad fullt med grejer jag skulle göra..
Gjorde bara två saker av dom.
Haha,ibland blir inget som tänkt men ändå skönt att få vila upp sig lite.
Sambon och äldsta sonen var ut och "lappa ihop".
Sen hann W leka med sin ena kusin också.. Oj,vad dom lekte utomhus :)
Så soligt och vårligt i luften.

Hoppas jag piggnar på mig så jag kan börja träna igen.
Ska lägga på en hög växel då :)

Malin hon kan baka hon... Jisses,vilken god glasstårta..
Ojoj,så himla gott!!!
Var tvungen att ta två bitar av den.


Ja,tvättstugs planering är i full rulle som vanligt.
Ibland enas vi och ibland inte.
Men jag önskar att vi kan komma iväg till IKEA och kolla in vad vi ska ha till tvättstugan.
Vi tänker välja det billigaste klassen denna gång.
Det är ändå bara "vi" som kommer passera den entré.
Då vi inte vill lägga ned några stora kostnader på kakel,klinker,mosaik mm..
Det är annat när vi gör köket i framtiden.
Ja,kanske låter lite snålt men å andra sidan får det väl göra det då :) hihi
Vi ska bara vara där inne i tvättstugan.
Men där emot kommer vi satsa mer på smarta lösningar,ergonomi och förvaring.
Dagens tvättstuga är urdålig.
Finns inget vettigt där inne alls.
Tvättmaskin,torktumlare,varmvattenbräda, tre trådkorgar,en förvaring under hon,och en liten hylla.
Ja,ni hör ju....

2 kommentarer:

Cissi sa...

Vilken härlig tårta. Hoppas du mår bättre idag. Krya på dig ;)

Days by Johanna sa...

Snålt? Nä absolut inte. En tvättstuga är väl inte så rolig och lägga dyra pengar på. Ett kök ser och använder man mer, där lägger man hellre pengar.

Den där glasstårtan ser sjukt god ut