måndag 8 februari 2016

Våren är på väg.

Alltid när vi ska byta årstid blir jag sjuk.
Alltså från varmt till kallt.
Det blir dom flesta.
Som tur blir jag bara sjuk 2 ggr per år 
(om jag inte jobbar mitt 5 skift schema... är så mottaglig då.)
Men annars lyckas jag hålla mig borta.
Visst det händer väl att man kan ha otur och åka på någon sväng till.
Jag känner nu att våren är på väg för nu har jag snart varit sjuk i några dagar.
Jag ser fram emot våren nu när höst och vinter var så tråkig för oss.


För oss har det blivit nytta idag.
Måndagar brukar jag vara seg på men idag fixade jag en piggare måndag för oss.
Har för ett tag sen tagit en långpromenad med mini.
Usch,det blåste så mycket men skönt var det.
Rosenkinderna kom fram.

Idag hoppar jag nog kvällens träningspass..
Måste återhämta mig snabbare och satsar på att jag är frisk på torsdag.
Så det blir nog kanonbra :)


Helgen består av en rad sysslor.
Hela helgerna i februari är vi uppbokade på något.
Men det kommer bli grymt kul ändå :)
Det blir nog ingen hotellvistelse för oss...
Vi vill prioritera tvättstugan. Den som bara har stått stilla i någon månad?
Jag känner att den måste bli klar snart..
Så trist att tvätta nu för tiden när man alltid måste dölja den på något vis.
Jag hänger tvätt i vardagsrummet eller i badrummet.
Vi kanske behöver ensamtid för oss själva utan barn men vi får hoppa de just nu.
Det finns ingen tid till det just nu.
Vi får nöta och vara tjuriga på varandra ett tag till ;) Haha.

Ha en fin dag. Kram

1 kommentar:

N sa...

Skönt att du inte är sjuk ofta!