torsdag 17 mars 2016

Ändrade planer..


Idag skulle egentligen jag vara hemma för det skulle bli bullbak,annat att fixa med mm och sambons mormor skulle komma hit på besök och jag hade tänkt laga lax och bjuda på fika.
Men hon fick rycka in på annat håll som vanligt denna 80-åriga kvinna.
Egentligen borde hon vara hemma och sitta sticka,ta det lugnt och bara va pensionär.

Jag hade sett fram emot de lite så där gick luften ur..
Och hade sagt till största sonen att hon skulle vara här när han kom ifrån skolan.
Men såååå jag och Felix åkte till Sala istället och handlade åt storebrodern.
Vi började med lunch för det var så pass att det var lunchtid.
Jag tog en räksallad och Felix tog pannkaka...


Haha,ja här sitter han och njuuuuter verkligen av sin lunch.
Han var så gullig,snäll och söt.
Skulle blåsa på sin egna mat när den var varm.
Det är så roligt att se när han utvecklas.
Han babblar,förstår och gör saker som bara den som man blir lite full i skratt i...
Men väldigt intensiv ålder också...
Fast idag gick det väldigt bra. Var mot eftermiddagen som han balla ur ;)
Men jag tycker det är såå nyttigt för dom små att få komma ut till butiker,affärer,café,restauranger,mottagningar mm för att dom ska veta hur det är och hur man beter sig...
En gammal dam kommer fram till mig och sa när Felix tröttnade på att sitta still och jag tog fram en leksak åt honom. "Äntligen ser man en mamma som ger barn riktiga leksaker till sina barn,man ser bara dessa mobiler och plankor som kommer fram på stan annars (hon menade nog paddor) :))
Men det är ju sant som hon säger.
Var man än går så finns de en mobil eller padda med spel,videos osv.
Min yngsta unge ska då inte bli beroende av denna manick...
Man måste ju sätta gränser.
Så länge Felix inte vet vad sånt är, är det bara onödigt att visa dom.
Han vet var en mobil är och så men han blir inte ledsen om han inte får använda den än så länge.
Ja, men utvecklingen dras framåt...
Snart är alla leksaker i teknisk form bara? :/


Inga kommentarer: