torsdag 18 maj 2017

Alla går vi igenom något jobbigt

Vi alla går igenom en jobbig tid i våra liv💖
Vi alla bearbetar dom olika för hur vi mår efter det handlar vi våra steg👍🏼
Idag har pappa gjort framsteg efter snart 3 veckors tid på sjukhuset efter sin nackskada/ålderskada med pålagringar  som gjorde att de blev ett tryck i nacken och där av han ramla ihop ute på marken och där av skadade sin ryggmärg och blev totalt förlamad i både ben och armar😔😓😪 vi slla i min familj har mått så dåligt över denna omställning men ändå blivit så mycket starkare på någotvis 💖 idag såg jag massor han kunde😍😍😍
Som tur är pappa en sån positiv människa och kämpar för att bli frisk igen💪🏼💪🏼💪🏼 aldrig sett en sån glad patient! Jag är otroligt glad att han överlevde detta. De var ju så nära att han strök med 😥. De har varit så svårt att se honom så där... Jag har behövt tagit hjälp av både en sjukskrivning,läkarbesök,medeciner, min sambo, familjemedlemmar,vänner,varit ensam,gråtit ut för att bearbeta detta och ÄVEN att fått åka till min pappa och se hans sjukgymnastik,att få vara delaktig och se att de blir bättre🙏🏼💖 jag måste då säga att jag var faktiskt glad att jag blev sjukskriven även om de inte passade just nu ekonomiskt...och även om jag ibland får panik och vill spy🤢 nyttigt för mig att se min pappa bli friskare,nyttigt för mig att se pappa göra sina framsteg, nyttigt för mig att vara med honom, nyttigt för mig att vara sjukskriven och bearbeta detta i min takt och på mitt sätt✊🏼✊🏼✊🏼 Nu håller vi tummarna för pappa ska bli återställd💖💖💖💖




Solsken idag ☀️☀️☀️ fick energi efter dagens sjukhus besök då jag gick därifrån med leende på läpparna.
De har som sagt inte alltid varit lätt...
Ibland har jag mått dåligt och fått panik,gråtit eller spytt😰😴🤢 och sovit bort lite dagar,varit trött och arg....
Men de är ju så olika känslor man får...
Stackars min familj har stått ut💜
Men med lite energi fixade jag lite i hemmet och städade altan,tvätta bort all pollen, städade ur familjebilen så den blev fin,plockade skräp,tvättade maskiner tvätt,rensa kläder och gjorde lite nytta...
Ibland orkar man trots allt🙏🏼🙏🏼🙏🏼


En kaffe i solen fick de bli med☕️🍪




Jag måste säga då att jag har världens finaste barn och sambo 💖💖💖världens finaste föräldrar som alltid ställt upp i alla väder💖💖💖 och fina systrar med familjer 💖💖💖 underbara vänner som bryr sig💖💖💖 släktingar som också finns 💖💖💖 vi blir starkare ihop!!!! Jag hoppas verkligen saker vänder för mig.. att jag kan tänka positivt och blicka framåt... slippa dessa jobbiga tankar😓😓😓 hoppas!!! ✊🏼 

Kramar till alla ni😘😘

Inga kommentarer: