torsdag 24 augusti 2017

I rosa gröna nyanser

Veckans jobb är slut😋
Ganska skönt för första veckan var då allt seg😑😓
Trött och sliten.
Så de var allt skönt att ta en PW med vännen Malin ikväll. Och kaffe fick man också efteråt ☕️👍🏼😀

Jag är så rädd att min hortensia ska gå och dö nu när jag har hållit liv i en hortensia så här länge 🌸 håller alla tummar för jag kan övervintra den✊🏼
Den går nu över i grönaktig ton ifrån rosa.
Hur häftigt som helst med hortensia tycker jag att man tröttnar aldrig på en sån. Sju härliga blommor i denna hortensia och den är så fin så☺️
Jag stannar ofta upp och känner på den eller spanar på den.
Jag tror jag valde rätt med En hög kruka (tror de är därför den överlever längre). En hortensia ska aldrig stå blöt och jag va lite lat förut och vattna bara på utan att dränka den i ett diskhornbad! Allt vatten hamnar ju på botten av den höga krukan 🤗 fast inomhus dränker jag den i ett bad. Hoppas du lever länge min kära blomma! 😍


3 kommentarer:

pillan sa...

Jag liksom dej älskar verkligen Hortensia! Det är fantastiskt att dom skiftar färg. Har en som en helt grön nu men tidigare var blå :)

Kram P

Cissi sa...

Jättefin! Så roligt när man lyckas hålla liv i fina växter:)

Fröken M sa...

Dom är så himla vackra !
Skulle vilja ha ett par på stam i trädgården sen,
men jag är precis som du rädd för att vintern ska ta död på dem :/