torsdag 31 augusti 2017

Morgonmys

God morgon!
Eller ja, nu är de snart lunch-tid.
Imorse åt vi en supergod granola med smak cashew och kokos ifrån Renée Voltaire.
Den var inte billig men så värd pengarna.
Den bästa är att den är glutenfri, veganskt och handgjord.
Då känns den nyttigare också.
Den fick betyg 5 av 5 av både mig och Felix.
"Meeeer mamma".... 

En kopp varm te med citrongräs och persika fick också hamna i koppen.
Detta te köpte jag till mamma när hon passade Felix när vi var i Stockholm i somras.
De smakar så ljuvligt men minns inte märket.
Ska be mamma kolla upp det :)




Se så smarrigt det där såg ut... Hihi...
Han börjar bli piggare nu också. 
Ingen hosta och feber.
Lite snor som rinner då och då...
Men vi har ätit och sovit bra så det är den bästa hjälpen!

Igår fick jag äntligen ut och löpa och power-walka.
Så skönt men jobbigt med.
Jag ska försöka äta så nyttigt jag bara kan.
De är svårt när hela matvaruobutikerna är proppade med socker.
Mat som snacks...
Allt är de verkligen proppat med de vita drogen.
Så ibland faller man tillbaka...
Men måste ta tag i mig själv.
Försöka!
Tänka på orden agera och acceptera som Louise (antligensockerfri) pratar om.

HEJ!!!!


1 kommentar:

petra sa...

Håller med dig det där förbannade sockret finns överallt helt sjukt. ska också dra ner och bli mer nyttig nu. kramar