söndag 22 oktober 2017

#metoo




#metoo

Jag var 15 år och han mycket äldre.
Blev full och utnyttjad.
Allt kändes som mitt fel... allt!
Polisanmälde händelsen några år efter det hände för jag vågade inte berätta för någon... verkligen ingen!
Bar denna hemligheten i många år!
Till slut fick min familj reda på det tack vare min kloka tvillingsyster som fick nog och berättade de för mina föräldrar, jag trodde jag skulle bli anklagad men alla var där och stötta mig. Det bästa är att det vart en befrielse att släppa ut sin hemlighet hur jobbigt de än var.....

Ingen ska någonsin kunna röra dig mot din vilja, krama dig eller kyssa dig mot din vilja, ingen ska kunna ta på dig när du inte vill. De spelar ingen roll vem det är utan man bestämmer över sin egna kropp! Vi måste få våra barn leva i en trygg värld, visa våran barn vad som är rätt eller fel! Lära dom att man inte behöver krama vem man vill utan deras tillåtelse! Viktigt!

William är 9 år och dom pratar om just detta i skolan om vad de innebär och så.

Är de inte sjukt hur världen har blivit?
Man kan inte gå ut på stan eller på puben utan att människor ska tafsas på. Hur ska de bli när våra barn växer upp? 

2 kommentarer:

Mor sa...

❤️
Det är viktigt, otroligt viktigt att vi ger barnen en trygg uppväxt samt bygger upp deras självförtroende MERA nu än när du växte upp.
Viktigt att ha en öppen diskussion med barnen så att de vågar öppna sig. Sedan är det viktigt att lyssna på dem redan som små barn att vill de inte kramas SÅ är det inte tillåtet att kramas.
Jag älskar dig.
Mor

Mor sa...

❤️
Det är viktigt, otroligt viktigt att vi ger barnen en trygg uppväxt samt bygger upp deras självförtroende MERA nu än när du växte upp.
Viktigt att ha en öppen diskussion med barnen så att de vågar öppna sig. Sedan är det viktigt att lyssna på dem redan som små barn att vill de inte kramas SÅ är det inte tillåtet att kramas.
Jag älskar dig.
Mor