fredag 25 april 2008

Torsdagsbloggen






God Morgon.. Fast endå inte än.. Måste sova en liten halvtimme minst till.. Va uppe tidigt igår och då vill man helst vila ett tag till, ja nu när endå William sover.. Sen blir de uppåt.. Träna idag.. Blir prmoenad, och möta mamma om William är nytankad, vilket jag hoppas han är. Lite svårt att säga. Ingen anning när mamma kommer med bussen heller. Vi får se och avvakta...


Igår var jag på efterkontroll.. Vart inte så mycket kontroll tyckte jag.. Men dom ska ta de nästa gång man sätter in spiral.. de va lite för tidigt och försent för att sätta in den nu.. försent för att den redan har passerat första menstration, för tidigt för att sätta in den innan menstration.. oj, vad krånglit de vart. kan ju översätta med att den ska sättas precis in när menstration kommer, annars kan de bli risk för att den åker ut eller man kan få infektion osv. så jag skulle ringa dom senare om ny tid eftersom man inte vet när nästa lingon ska komma.. hehe. de löser sig nog..


sen efter de köpte jag band till dopklänningen.. och jag fick välja färg vilket garn jag skulle ha som vivvi skulle sticka till william.. de va tunnare, bomull eller nått?! så de vart en grön (typ lera som jeanette har i sin lägenhet på väggarna). och så en ljus beige såg de ut som men den hade lite andra fäger på och inte bara den färgen. vi får se hur reslutatet blir. vivvi var så sticksugen. sen åkte vi och handlade och jag stod som vanligt och kika på om dom hade fått in nya nappar. dags att byta i majmånad. då måste han ju ha någon snygg ju. fast de spelar egentligen ingen roll. på tal om napp så berättade marie att tobias ville inte ha napp efter 3 mån.. wille kan va lika ibland att han inte vill ha. så de kanske blir enkelt med uppväxten. men då kanske de kommer "mamma var är en napp"? hihi.


satt ute på stenarna på marie och uffes baksida och solade lite, jag och cajsa och dockan såklart.. hehe, cajsa var ruskigt söt igår.. sen hjälpte hon att städa av maries möbler för dom var lite skitiga efter vintern. william sov ca 3 timmar igår utomhus, vi var ute typ hela dagen så de var skönt.

Inga kommentarer: