torsdag 16 april 2009

Negativ!

100_8500

Min söt sitter och käkar mellis här under middagsluren. De vart ingen lång lur,men så han vart piggare iaf. Han vägrade lägga sig i säng och bli sövd av Tobbe men när jag går och lägger honom så vips somnar han. Undrar vad de är som jag gör som inte Tobbe kan? Eller så är William mammig?? Glad för att han är en storätare. De är mycket poppis med de tycker jag. Glad att han sover som han ska om nätterna med. Vaknar max 2 ggr på natten (iaf när jag sover med honom). Lite olika också var han sover där han inte är vann och så. Men oftast är de inga problem?! Så skönt! Tänker bara på andra som inte har de så lika lätt som vi. Hur orkar dom? Jag skulle gå in i väggen och jag aldrig fick “andas”. Jag är mest lite ledsen idag med. De känns som järnan inte orkar så mycket till. Tråkigt att bo här osv. Man får ångest och de är något jag hatar mest i mitt liv. Att må dårligt över att bo här. Visst stället är jättefint och jag älskar de.. Men kanske de passar mer när jag är 50+ och älskar att lyssna på fågeljääävlar om morgorna. Haha,jag tog i lite där. Men stället passar bäst i den åldern för mig även om landet är bäst för oss alla. Jag är nog lite mer stadsliv i mig fortfarande tyvärr. Ok,jag har aldrig bott i stan men jag trivdes jäkligt bra i lägenheten i Heby. De var mysigt på något sätt. Men landet är väl också mysigt. Tyst och lugnt när man behöver de. Så negativ jag är. Jag vill ju att William ha sin uppväxt på landet om jag får välja men man måste vara lite ego i sig med om man inte mår bra av de själv. Han kan ju inte bestämma eller känner inget nu förens han blir äldre. Men endå. Landet är de bästa. Jag är nog lite hård kanske? Men jag skriver bara min känslor. De är dom som ska tass med flera år och om jag inte mår bra av en del saker så vill jag ändra på dom. Positiva saken är WILLIAM. De bästa som finns och kommer alltid vara de bästa! Jag älskar din skruttis du är bäst! Hihi,så sött idag när han hade ut alla fryspåsar och lite annat till hemmet i lådan. Jag sa åt honom att man inte får ta ut de. Första gången den lådan ens rörs av honom. Så han virade ihop fryspåsarna med sina söta händer och stoppa tillbaka. Tänk att han förstår så mycket även om buset finns inom honom. Han är så busig. De börjar närmar sig deklaration som ska göras. Måste åka till mamma och pappa för att göra denna sak eftersom jag helt ärligt inte vet hur man ska göra. Jag kan inte klura. Mamma och pappa är bättre på sånt. Såg ni grannfejden? Tycker de programmet är bra faktiskt. De är liksom intressant hur en del människor kan bete sig. Hur kan man vara så knäpp? Längtar redan tills nästa program. Imorgon så fyller Carro år och hon vill att jag ska komma dit och fira henne imorgon kväll och jag vill så jätte gärna. Tobbe ska jobba som vanligt så vi får se hur de blir?! Trist att man aldrig får “andas”?! Fast de kanske är jag som är lite ego. Men jag är mån om mina vänner. Håller dom hårt. Är rädd för att förlora dom. Skulle träna med Emelie imorgon. Vi får se. Jag vill. Har jätte dårligt samvete för att jag aldrig kan. Jag saknar henne otroligt mycket. Jag hoppas ingen har tröttnat på mig för jag vill verkligen hinna med så mycket jag bara kan. De enda jag vet är att jag måste köpa gummistövlar i Sala till William. Jag skulle behöva ett par själv med. Nej,nu väntar sängen. Sova och upp klockan 8 imorgon bitti. Måste ändra på William så han går upp tidigt och blir trött tidigare på kvällen. Han somnade efter 22 idag och de är sent för lille skrutt. Sprallig och glad hela kvällen dock :) Love Jannice

5 kommentarer:

Jessica sa...

Jag tycker inte alls du är ego :) tobbe jobbar nog för att få in pengar, men jag kan förstå hur du känner dig. Jag sa åt stefan själv när jag tyckte han aldrig var hemma(Matcher hit och dit eller annat). De är ju tråkigt när de blir så. Tycker synd om dig sötis <3

puss

L I N D A sa...

Du får umgås lite mera med mig. Vi kan juh hitta på nått kul med och även utan barnen. Nästa helg är jag fullbokad men helgen efter går kanon för mig.

72,2 i min barndomsstad sa...

Hej min sockertopp! Blandade känslor när man läser din blogg. Men försök att jobba någon dag så får du träffa lite människor och något annat att tänka på. Maila eller sms Gabriella. Nästa vecka är det ju kvällsvecka som gäller.
Sedan är det roligt att läsa om eran lilla "Emil i Lönneberga".
Puss Mor
I love you

Stefan sa...

Hoppas de löser sig för dej o tobbe. att ni kan dela upp saker och ting :)

ha en trevlig fredag.

/stefan

Anonym sa...

Du har inte funderat på att styckeindela din text någon gång? Ibland blir det lite jobbigt att läsa så långa inlägg utan styckeindelning. Ha de bra, kram!