söndag 24 augusti 2014

Söndagen..


Nu är hösten här.
Kallt och rått.
På med jackor och tunn mössa.
Inte trodde jag att den skulle komma så här tidigt?
Men det är också skönt på något sett.
Luften är klar och man kan andas.
Jag gillar hösten lite granna.
Speciellt färgerna på löven.
Fast riktigt höst är det inte för mig när löven blir guloranga och höstgardinerna kommer upp.
Ska bli riktigt mysigt att få ta höstpromenader.
Jag har också velat ut i skogen för att leta kantareller.
Men det har inte blivit någon tid över.
Man kanske får ta en titt nu i veckan?



Även lyktorna tänds här hemma.
Så himla mysigt. 
Massor av ljus som ger värme i huset.
En bra filt och en mysig film.
Hur underbart är inte det?
Vill också pyssla och greja.
Har ett projekt att jag ska måla dessa stolar så småningom.
.... När tiden finns såklart.

Vid elva tiden idag åkte vi till Malin och hennes son Alvin.
Hennes sambo och min sambo är ute och fiskar så då passar vi på att umgås.
Så jag tog barnen med dit.
Hon bjöd på makaroner och köttfärsås.
Otroligt gott och kul att testa en ny smak av just köttfärsås.
Mycket gott var det.
William som inte är förtjust i köttfärsås åt massor.
Så Malins mat fick plus poäng :)
Sen blev det kaffe och fikabröd.
Nu leker grabbarna vidare hos oss..

Imorgon är det skola och friidrott för William som gäller.
Nu ska jag pyssla om lilleman här.
KRAMAR!

1 kommentar:

Fröken M sa...

3 veckor med hetta och strålande sol - sen som över en natt, regn och rusk. Åska, blixtar och riktigt kalla vindar.
Jag kan inte hjälpa det, men jag saknar redan sommaren !!