söndag 21 september 2014

Gårdagens lördag...

God morgon! Här är vi uppe med tuppen även om vi var uppe sent igår.
Här om dagen köpte jag plankor som jag har gått och suktat efter i månader och äntligen blev det köp med mig hem.
Fyra ekplankor för cirkus 450 kronor på Önska i Sala.
Vi passade på att bjuda någon och det blev svärmor och svärfar.
Här är plankan fotad innan den åkte in i ugnen.
Sparrisen blev då inte med på fotot ;)


Det blev faktiskt lyckat alltihopa och det är ju kul.
Maten blev mycket god.
Jag gjorde potatisduschesen,tillbehören och kladdkakan.
Sambon stod för köttet och beasåsen.
Allt blev faktiskt väldigt bra får jag lov att säga...
VI LYCKADES och allt smakade perfekt.
Men våran lilla William var inge pigg.
Men efter en dospåse (alvedon) så blev han pigg...
Istället för en tablett.
Pulver som man lägger på tungan och sväljer.
Luktar jordgubbsgodis och smakar socker sa sambon.


Här är verkligen våran lilla mini-kock!
Han vill vara med och hjälpa till i köket och inget mig emot.
Så duktig du är min stora kille.
Kladdkaka med florsocker,grädde och hallonblåbär i shotsglas.
Lite trevligt att servera kladdkaka i en mini kastrull.
Även löksoppa,fisksoppa eller kantarellsoppa kan man ha i...
URSÄKTA RÖRAN i köket...
Ibland blir det huller om buller när man vill ha med minnen i livet.
Men verkligen en grytlapp där, florsockerpaketet där,en kniv rakt upp i luften mm :)
Men vad gör det med lite huller-om-buller-bilder då?
Är de stök så är det.... HIHI!


Här var han åtminstone pigg och glad.
William som älskar sällskaps spel som jag vet precis när spelen ska tas fram.
Han gick och hämta vuxna spelet "med andra ord" som vi ofta spelar vid sällskap...
Så nu står "med andra ord junior" på William´s önskelistan här...

Nej,ska städa lite innan vi får sambons farbror med fru på besök.
Ha en trevlig söndag!


3 kommentarer:

Malin sa...

Maten ser riktigt, riktigt god ut!! Blev så sugen när jag såg det på insta!
Kram

Mor sa...

Super roligt att kunna bjuda med fina plankor och små grytor. Trevligt med matintresse i hela familjen. Det är som jag har sagt Gourmet Wille! Puss

Jessica sa...

åh va gott =)