söndag 21 september 2014

Vi kallar honom "Söt-Göte"!


Hihi,så här såg minstingen ut i fredags när han var på kusinens två-års kalas.
Ärver storebrorsans finkläder som han hade som liten.
Men SÅÅÅ fin ändå,lilla älsklingen då!
Och ja,vi kallar honom ibland för "Söt-Göte"...
Alla får smeknamn.... Barnens kusin Alicia fick smeknamnet "Misan".
Alexander minns jag inte riktigt vad vi sa men nu säger vi Alex..
Jag fick då höra mitt namn som "Jancan,Janni bland annat.
Mormor fick höra Hulda...
Mamma säger vi Majsan ibland...
Vet en jobbarkompis till mig säger Majsan till mamma.
Ibland saknar jag jobbet...
Men vi alla har våra egna smeknamn..


4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Men ååå vilken liten sötgroda..;)
Det är knepigt det där med namn...vi försökte hitta namn till våra barn så de inte skulle få smeknamn...haha...men det var ju till o med vi som kallade dem andra namn...
Kram Katarina

Hanna sa...

Han är verkligen söt! Kommer inte ihåg vad jag kallade Samuel men Alexander är Alex eller Laxen(för att han älskar vatten)och Ida kallas för Idabus och Lillsnörpa.

Jennica... sa...

Ja herregud....vi har alla våra smeknamn....mer eller mindre "bra". Men han är en riktigt söt-Göte! :)
Kram Jennica

Jessica sa...

men gu så söt han är <3 puss moster jessica