måndag 1 september 2014

Vilken morgon..


Inatt sov jag inte så värst bra.
Vaknade till och från och hostade.
Har för en stund sen kommit hem och landat.
Det började med att sambon försov sig och jag sa det var ju dumt.
Men skulle aldrig sagt så för sagt och gjort så gjorde vi det med ;)
Jag vaknade en timme efter klockan skulle ha ringt.
Jag kollar mobilen då jag har stängt av mobilen i sömnen.
Jag som ALDRIG försover mig och om jag gör det är det ytters sällan.
Men ibland blir det som det blir.
Vi kastar oss upp.
William låg redan vaken och tur var väl det.
Han kastade på sig kläderna.
Brädde mackor och gjorde frukost.
Vi hade bara en halvtimme på sig så fort skulle allt gå.
Ringde till skolan och sa han inte skulle komma med bussen.
Lille skrutten var som tur vaken.
Det var han som var stjärnan i huset och vaknade lite för hans förkylning.
Så TACK lilla Felix att du väckte upp din familj.
På med kläderna på honom och han somnade såklart igen i bilfärden ;)
"Ojojoj,vi kommer aldrig hinna" tänkte jag.
Men jo då! 10 minuter innan han skulle börja var vi i skolan.
Duktigt att vi hann.
Och dumt att jag försov mig,stängde av mobilen eller vad jag gjorde?
Det var blackout i skallen.
Var väl helt färdig imorse av det jobbiga hostattackerna man haft.
Annars har vi sovit som prinsar och prinsessor i det här huset.
Lille Felix sover sött i sängen igen.
Han vet knappt att vi har åkt bil... Hihi


Igår var jag på bio med svärmor.
Vi båda ville ju se Medicinen och då gick vi på den.
Gubbarna och grabbarna fick stanna hemma.
Jag trodde aldrig att filmen skulle vara så bra som den faktiskt var.
Den började lite segt men kom igång och vi skratta.
Den var sevärd,så se den ni.
Ska väl lägga mig en stund igen för att vila oss.
Hur har ni det denna måndag?
Ha en fin vecka.

KRAMAR!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hihi..vilken morron..
Bara att hoppas att veckan fortsätter med normala mornar :)
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Geolina sa...

Åh vilka fina krukor det där. :)