söndag 1 februari 2015

LCHF hos föräldrarna


Ojojoj,så här snygg såg man ut förut...
Men de var tider sen.
De var när man var tränad och tog hand om sig själv bättre.
Nu är jag en trött tvåbarnsmamma som bara äter och sover fel.
Då kan allt bli en pannkaka...

Jag för en stund sen har ätit en kallrökt lax,ägg och aioli som är så gott till kvällsfika.
Istället för fikabröd och en stor mugg choklad siktar jag i mig på lite nyttigare tillbehör.
Jag älskar fisk och vissa skaldjur massor.
Jag ska nu starta min resa igen med LCHF och träning.
Ingen strikt sådan utan en neutral på mitt sätt.
Någon som käkat LCHF? Vad gillar ni eller ogillar med det?
Idag åkte vi till mamma och pappa.
Fira mor min på hennes födelsedag.
Egentligen fyllde hon tidigt januari men som sagt allt ska passa in för alla.
Så det fick bli idag.
Fika som bestod av alla olika tillbehör och mammas low carb annanaspaj tog mitt hjärta!
Så himla gott med mandelmjöl i botten :)
Sen såklart fortsatte lchf-temat och det blev en supergod torsk i ugn men bacon,ost och gottigott på.
Meeen sååå gott!!!!

Vill bara säga att jag har haft en sån otroligt trevlig dag idag.
Kan inte fatta att det finns så många fina människor omkring oss...
Alla ni som var hos mamma och pappa ikväll är underbara människor som jag verkligen tycker om.
Ni alla betyder en massor i mitt hjärta!

STOR KRAM 

2 kommentarer:

Malin sa...

Med tåget så tar det från Malmö c till Köpenhamns central ca 30-40 minuter. Till Kastrup typ 15 minuter. Vet inte exakt hur lång den är men det går rätt snabbt att köra över.. Ska man köra bara precis över bron skulle jag gissa 15-20 min kanske!?

Vart är det ni ska? Är det till Köpenhamn?;)

Kram

Kristin/onlyfemale sa...

Jag har aldrig provat LCHF, bara kört VV och det funkade för mig. En livsstil som jag kände att jag kunde leva efter enkelt. Tror att LCHF är likadant, enkelt att leva med.
Finns ju en uppsjö av goda LCHF recept så är det något jag ska prova så kommer det nog vara LCHF.

Har du receptet på pajen? Lät gott med mndelmjöl, perfekt när man ska göra sen glutenfri också.

Kram Kristin