måndag 7 december 2015

En livstid..

Igår satt jag och sambon och ritade hur vi ville ha vårat hus.
Vi har våran dörr idag på vänster sida.
Men nu vill vi flytta den till mitten av huset och göra några ändringar.
Ja,att vilja bygga,ändra,fixa och pyssla med sitt hus tar nog verkligen en livstid.
Det finns verkligen massor vi vill göra och massor vi har gjort så vi ska ändå vara lyckligt lottade.
Vi bor i ett fantastiskt hus som vi har gjort till vårt egna stil.
Innan var typ allt inomhus furumålat,tapeterna var urgamla, husfärgen var gult blek,taket var svart och fult,ingen altan fanns,inget dagvatten,inget staket runt huset (mja vi har en bit kvar), ingen snygg entrétrapp fanns,ingen tvättstugeingång...
Jag kan rabbla upp massor som sambon,svärfar,vi,våra vänner har hjälpt oss med!
Men det skulle ta en evighet att läsa det....
Och så uttråkad vill jag inte göra detta inlägg till..

(Ser ut idag)

(våran snabba ritning, dock oklart hur vi ska ha halvmåne fönster, vi ritade lite bara, om det blir ett fönster där så kommer vi bygga ut och göra toaletten närmare det fönstret så man kan tvätta det. 
Idag får man stå mer än på tå - typ livsfarlig stege eller skita i och tvätta dom där fönsterna. 
Det jobbigaste är att idag är det en trapp upp till våran våning och om vi ska sätta in dubbeldörren där så måste vi flytta den på något vis. 
Ja,vi planerar och planerar. 
Jag kan tänka mig ha annat fönster där med bara det blir snyggt och man kan tvätta det.)


(Inspirations bild som jag hittade efter vi hade målat våran ritning. lånad ifrån google).

Och ja,vi ska ha kryssfönster på vissa fönster och övervåningen blir nog flaggfönster.
Jag längtar tills denna dag är klar för just nu tycker jag bara det är elende att renovera :)
Alltså, vi har bott i renoveringskaos för länge nu och vara utan ett rum så pass länge är lite jobb.

Nej,ut och möta stora killen vid bussen.
Ikväll är det julfest i hans klass.
Och den minsta trodde jag att han hade fått magsjukan först.
Han låg på golvet och grät och kravlade runt.
Men han hade jätte jobbigt att bajsa och dessutom hade de kommit blod i avföringen.
Han bajsade i omgångar och nu äntligen sover han.
Stackars lilla mini!

KRAM

4 kommentarer:

anettan sa...

Så spännande med alla planer. Kram Anette

Malin sa...

Det kommer bli sååå fint!
Trevlig kväll!

pillan sa...

Ja herregud ett hus blir aldrig klart... ;)
Vi kan inte heller ha dubbeldörr pga av trappa. Men finns det inte smalare dörrar nu som ser ut som dubbel... har för mej jag sett!

Ha det fins
Kram PIllan

Mor sa...

Oj vilken ansiktslyftning det skulle vara med en dubbeldörr och nya fönster. Skynda långsamt. Kram mor