tisdag 8 december 2015

Piffat julgran

Alltså det närmar sig jul snart och ingen snö så långt ögat ser.
Det var ju lite snö här för några dagar sen men det smälte bort och försvann.
Så ingen mer julkänsla mer än vi har pyntat fram julen.



Älskar dessa eftermiddagsmellisar med mina barn då vi kan duka upp flådigt ibland.
Vi äter gröt,mackor,frukt,grönsaker i mängder och mumsigt är det allt.
Tänder våra ljus i stakar,på bordet och i fönster.



Dessa tomtar har William och Felix fått sina första år.
Här står dom och pryder vårat vardagsrumsfönster.





Har ni piffat granarna ännu?
De är tidigt... jag vet.
Men jag njuter hellre fyra veckor än en och halv vecka.
Sen tycker jag det är mysigt att sitta i halvmörker och bara va.

Våran riktiga och lilla gran som vi hämtade ute i skogen för två veckor sen har fått bytt plats.
Nu står den i våran hall.
Egentligen så hade jag velat ha en uppe i vår hall som lyser upp.
Man kanske ska sätta in något där sen också?
Men då blir det nog en plastis ;)


Mja,dessa kablar är bra svårt att dölja..
Här har vi inte ens satt fast den ser jag nu.
Man blir "hemma-blind" :)



Var i skolan idag och kollade in äldsta sonens jumpauppvisning.
De var roligt att se hur dom hade gjort och fixat med under hösten.

Nej,nu ska jag pynta,fixa,städa och plocka vidare...
Har lite energi allt idag.

KRAM

2 kommentarer:

anettan sa...

Vilken fin...jag hoppas att jag kan övertala mannen om att vi ska ha gran. Håll tummarna för mig. Kram Anette

Cissi sa...

Men så mysigt ni har det... Här ska vi köpa hem granen idag och klä den på fredag ;) Längtar verkligen